استانبول سلام
0

در سفر به استانبول چه بپوشیم؟

در سفر به استانبول چه بپوشیم؟
بازدید 112

در سفر به استانبول چه بپوشیم؟

یکی از نکات اولیه و مهم پیش از هر سفری، انتخاب لباس و وسایل مورد نیاز در طول سفر به مقصدی جدید و تازه است؛ چیدن چمدان و جمع و جور کردن لباس ها و وسایل مورد نیاز میتواند برای برخی از افراد چالش برانگیز باشد؛ حال اگر که شما تور استانبول خود را رزرو کرده‌اید و برای جمع کردن چمدان خود سردرگم و مردد هستید، پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله از مجله آنلاین گردشگری استانبول سلام همراه ما باشید تا بهتر بتوانید چمدان خود را برای سفر به استانبول ترکیه بر اساس نوع سفر و زمان سفر خود جمع کنید.

وضعیت پوشش در شهر های ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای بزرگ در جهان به شمار میرود که در دو بخش اروپایی و آسیایی قرار داشته و از دو بخش با فرهنگ های متفاوت تشکیل شده است، این تفاوت فرهنگ ها را میتوانید در مکان ها و مناطق مختلف این کشور خصوصا در شهر های کمتر توریستی آن به وضوح مشاهده کنید؛ از آنجایی که ترکیه یک کشور مسلمان است افراد مذهبی و محافظه کار بسیاری را نیز میتوانید در مناطق مختلف آن مشاهده کنید؛ البته با توجه به توریستی بودن این کشور و شهر های آن چندان گیر و دار بالایی بر روی موضوع پوشش مناسب ترکیه وجود نداشته ولی با این حال یکسری از مکان ها مانند اماکن مذهبی از درس کد منحصر به فرد خود برخوردار هستند که رعایت آنها لازم و واجب است. در ادامه این مطلب قرار است تا شما را با مناسب ترین لباس ها برای فصل های مختلف سال برای سر به استانبول ترکیه آشنا کرده و باید و نباید های لباس پوشیدن در استانبول را باهم مرور کنیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

انتخاب پوشش مناسب برای تفریحات ساحلی

در ابتدا باید بگوییم که کشور ترکیه کشوری سکولار بوده و مردم در آن هر آن طور که بخواهند لباس میپوشیند، خصوصا در شهر ها و مناطق توریستی آن ساکنین و افراد محلی به دیدن گردشگران و مسافران بین المللی و پوشش های آنها عادت کرده‌اند، اما با این حال بعضی قوانین نانوشته و الزامی برای ورود و بازدید از برخی مکان های خاص و موقعیت های مختلف وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

به طور بهتر اگر بخواهیم بررسی کنیم استانبول از لیبرال ترین مکان های کشور ترکیه بوده و مردان و زنان ساکن آن شخصیت و وجه اجتماعی خود را از طریق لباس و پوشش خود نشان میدهند و از این رو شیک پوشی و همگامی با مد و فشن یکی از نکات جلب توجه کننده در این شهر برای توریستان میباشد.

با این حال که استاندارد خاصی برای پوشش در این شهر و کشور وجود ندارد و بازدید کنندگان میتوانید هر آن طور که میخواهند لباس بپوشند همچنان قوانین نانوشته برای برخی از اماکن این کشور وجود داشته که بعضی از آنها حتی برای راحتی و امنیت خود شما مفید هستند. 

انتخاب پوشش مناسب برای تفریحات ساحلی

لباس مناسب آقایان و بانوان د ر استانبول

نکات مهم برای پوشش زنان در ترکیه

زنان در ترکیه هر آن طور که بخواهند میتوانند لباس بپوشند و هیچ مانعی برای نوع پوشش خود ندارد ولا اینکه هنگام بازدید از اماکن مذهبی می‌بایست درس کد مختص آن مکان را رعایت کنند.

هنگام بازدید از استانبول یا شهر های کوچک تر این کشور پیشنهاد میشود تا کمی محافظه کارانه تر لباس بپوشید چرا که به داشتن رفتار دوستانه مردم محلی با شما بسیار کمک خواهد کرد.

هنگام بازدید از مکان های مذهبی حتما روسری و یا شال همراه خود داشته باشید و لباسی که پاها و شانه های شما را پوشش دهد را به تن کنید.

لباس های مناسب تابستان ترکیه برای بانوان بیشتر لباس های هستند که خنک هستند و حجم زیادی از پوست را در بر میگیرند چرا که آفتاب ترکیه در تابستان ها بسیار داغ و سوزان است.

برای بازدید از ساحل و آفتاب گرفتن میتوانید با خیالی راحت همراه با شلوارک، بیکینی، تاپ و یا هر پوششی که مایل هستید در سواحل تردد کنید، با این حال بیشتر مسافران تور استانبول سواحل بدروم ، آنتالیا و مارماریس برای آفتاب گرفتن ترجیح میدهند. خصوصا اگر که تنهایی به ترکیه سفر کرده‌اید بد نیست تا این موضوع را در نظر داشته باشید.

پوشش مناسب اماکن مذهبی

همانطور که گفتیم در ترکیه میتوانید هر آنگونه که مایل هستید لباس بپوشید اما در مکان های مذهبی و خاص ملزم به رعایت درس کد مخصوص به آن هستید، برای مثال هنگام بازدید از مسجد آبی مردان و زنان می‌بایست از پوشیده بدون شانه ها و زانوهای خود اطمینان حاصل کرده و زنان میبایست موهای خود را بپوشانند.

نکات مهم برای پوشش زنان در ترکیه

پوشش مناسب اماکن مذهبی

انتخاب پوشش مناسب در فصل های بهار و پاییز

ترکیه کشوری چهار فصل همانند ایران بوده و در ماه های آوریل تا می که فصل بهار و ماه های اکتبر تا نوامبر که فصل پاییز است احتمال اینکه هوا بارانی باشد وجود دارد، از این رو بهتر است که همراه خود یک بارانی داشته باشید.

اگر که قصد ترکیه گردی را دارید در خاطر داشته باشید که مناطق شمال شرقی و شرقی کشور ترکیه سردتر بوده و از این جهت همراه داشتن لباس گرم را به شما توصیه میکنیم.

در تابستان استانبول چه بپوشیم؟

تابستان های استانبول همانطور که اشاره کردیم گرم همراه با آفتابی راغ و پر حرارت بوده و همین موضوع دقت شما را در انتخاب لباس برای تابستان به چالش میکشد؛ بهتر است برای تابستان از لباس های خنک، کلاه های بزرگ و لباس های که از بدنتان در برابر اشعه آفتاب محافظت کند استفاده کنید.

همراه داشتن کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه و این دست موارد را در سفر به ترکیه در تابستان فراموش نکنید.

لباس مناسب فصل زمستان استانبول

اگر که در ماه های دسامبر تا مارس و فصل زمستان قصد سفر به استانبول را دارید میبایست لباس های گرمی همچون دستکش، کاپشن، هودی، بارانی، پالتو، شال گردن و … را همراه داشته باشید چرا که زمستان های این کشور بسیار سرد بوده و کم پیش می‌آید که آب و هوای آفتابی را در این فصل شاهد باشید.

وضعیت پوشش در شهر های ترکیه

لباس مناسب فصل زمستان استانبول

وسایل ضروری سفر به ترکیه

اگر که این سوال ذهنتان را درگیر که در سفر به ترکیه چه چیزهای همراه داشته باشید، بهتر است لیستی را که در ادامه از وسایل مورد نیاز در سفر به ترکیه آماده کرده‌ایم را مطالعه کنید:

– بطری آب معدنی

– کوله پشتی یا کیف دوشی هنگام گردش در شهر

– ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی و…

– اطلاعات تماس خود بر روی قاب گوشی و یک کپی از پاسپورت

– بهتر است لباس های راحت را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید تا تجربه سفری لذت بخش و به یاد ماندنی تری را به این کشور داشته باشد.

در آخر

در انتها باید بگوییم که برای سفر به ترکیه چندان بر روی موضوع لباس حساسیت به خرج ندهید و هر آن طور که دوست دارید و دلتان میخواهد لباس بپوشید، تنها موردی که باید در نظر داشته باشید اجتناب از لباس های بیش از حد بدن نما بوده که آن هم برای امنیت و راحتی خودتان است؛ بر خلاف شهر دبی که هر مکان از قوانین پوششی خاصی برخوردار است، استانبول شهری آزاد بوده و گردشگران و مسافران هر آن طور که مایل باشند میتوانند در سطح شهر به غیر از اماکن مذهبی و مساجد تردد کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید