استانبول سلام
0

جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست بدهید!

پارک مینیاتوری استانبول
بازدید 77

جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست بدهید!

ترکیه یکی از کشورهای محبوب در بین گردشگران سراسر دنیا بوده که علت آن نیز در جاذبه های طبیعی، اقامتگاه ها و هتل های باشکوه، مراکز خرید متعدد و متنوع، جاهای دیدنی زیبا و امکان تاریخی بسیار و … نهفته است؛ بزرگترین شهر این کشور یعنی استانبول نیز موفق شده تا در زمینه گردشگری سیر صعودی بسیار خوبی را داشته باشد و از مقاصد گردشگری بسیار مهم این کشور شمارده میشود که شهری ساحلی با آب و هوای مطلوب در فصل های بهار و تابستان بوده و به علت داشتن معماری جذاب خود که تلفیقی از مدرنیته و بافت تاریخی است یکی از شهرهای زیبای جهان از نظر معماری نیز مشهور است.

استانبول شهری است که خیابان های شلوغ و مملو از گردشگران مشتاقی را درخود جای داده که برای امتحان غذاهای خوشمزه ترکی، خرید در مراکز خرید این شهر و یا بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی این شهر به آن سفر کرده‌اند.

شما نیز میتوانید با خرید بلیط آنلاین هواپیما سفری به این شهر زیبا داشته باشید و از تفریحات و جاهای دیدنی بسیاری که در این شهر وجود دارد دیدن کرده و خاطرات به یاد ماندنی را از سفر به این شهر ثبت کنید.

از همین رو در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری استانبول سلام تصمیم گرفته‌‌ایم تا شما را با چند تا از جاهای دیدنی شهر استانبول که در سفر حتما باید از آنها دیدن کنید شما را آشنا کنیم تا سفری هرچه متفاوت تر و جذاب تری را تجربه کنید.

خانه خون آشام استانبول

خانه خون آشام یا Istanbul Vampire House یکی از مکان های مرموز و جذابی است که میتواند مقصدی جذاب برای علاقه مندان به دنیایی فانتزی و طرفداران سریال های همچون توایلایت و خاطرات خون آشام باشد؛ از بدو ورود خود را در یکی محیط کاملا تاریک خواهید یافت که به خوبی تداعی کننده خانه یک خون آشام میتواند باشد و در طول مسیر خود با وسایل عجیب و ترسناکی برخورد خواهید کرد و وجود نورپردازی قرمز و یا صداهای ترسناک پس زمینه فضای دلهره آور و هیجان انگیز را ایجاد کرده که تجربه شما از بازدید از این خانه چند برابر جذاب تر خواهد کرد؛ بازدید از این خانه بهتر است تا گروهی باشد چرا که برای هر گروه یک بازی و معمایی ترسناک در نظر گرفته شده و همچنین که ورود افراد با بیماری های خاص قلبی و… به این خانه ممنوع میباشد.

آدرس خانه خون آشام استانبول: Kocatepe, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey, Aydede Cd., 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

جاهای تفریحی استانبول که نباید از دست بدهید!

خانه خون آشام استانبول

موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

موزه تاریخی پانوراما 1453 جایی است که شما میتوانید از نزدیک شاهد نبردهای که در سال 1453 برای فتح استانبول انجام شده را مشاهده کنید و بیشتر با تاریخ این کشور آشنا شوید؛ اگر که به موزه گردی علاقه داشته باشید یا حتی چندان برایتان جذاب نباشد نیز پیشنهاد میکنیم تا در سفر به استانبول حتما سری به این موزه بزنید؛ محوطه اصلی این موزه تنها 38 متر بوده اما این موضوع را تا زمانی که کسی به شما نگویید متوجه نخواهید شد چرا که طراحی نقاشی ها و فضا سازی صورت گرفته در آن باعث شده تا وسعت فضا بیشتر از آن چیزی که هست در نظر بیننده برسد.

از آنجایی که در سرتاسر دیوارهای موزه نقاشی های سه بعدی از نبردهای صورت گرفته وجود دارد این موزه را پانوراما نامیده‌اند و جالب است بدانید که این نقاشی ها حاصل زحمت 3 ساله برجسته ترین نقاشان ترک به سرپرستی هنرمند و نقاشی با نام حکیم وطنداس صورت گرفته است.

آدرس موزه پانورما 1453 استانبول: Merkez Efendi Mahallesi, Topkapı Kültür Park İçi Yolu, 34015 Zeytinburnu/İstanbul, Türkiye

ساعات بازدید: همه روزه 8:00 تا 18:30

موزه در استانبول

موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول

شهر استانبول در خود شهربازیکم ندارد و همینطور پارک های موضوعی که میتوانید با مطالعه مقاله معرفی شهربازی های استانبول با آنها آشنا شوید، اما یکی از این شهربازی ها که میتوان گفت یکی از بهترین ها ست، شهربازی اکستریم ادونچرز بوده که نه تنها میتوانید با دیگر شهربازی استانبول بلکه با بهترین مراکز تفریحی در دنیا میتوانید این شهربازی را مقایسه کنید! باید البته این نکته را اضافه کرد که این شهربازی دارای شعب متعددی در کشورهای همچون آلمان، آمریکا و فرانسه است که دفتر مرکزی آن نیز در این کشور یعنی فرانسه قرار دارد. پارک موضوعی اکستریم ادونچرز دارای محوطه‌ای سرتاسر درختکاری شده است که  وسعتی به اندازه 8 هزار مترمربع داشته و دارای مسیر های رفت و آمد مختلفی در خود است؛ بیشتر تفریحات و بازی این شهربازی تاکید برای روی فعالیت های مهیج و فیزیکی داشته و مشابه به شهربازی معمول که دارای چرخ و فلک و ماشین کوبنده و … هستند، نیست!

در مقابل اما میتوانید مشغول انجام فعالیت های همچون صخره نوردی و یا پرش از ارتفاع و زیپ لاین شوید.

آدرس شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول: Huzur Mh., Maslak Ayazağa Cd. No:4, 34396 Sarıyer/İstanbul, Türkiye

ساعات بازدید: همه روزه 10:00 الی 20:00

بهترین شهربازی استانبول

شهربازی اکستریم ادونچرز استانبول

کوئست استانبول

اگر که گروهی یا خانوادگی به استانبول سفر کرده‌اید و به دنبال یک تفریح فکری و سرگرم کننده هستید میتوانید مکان های بسیاری را پیدا کنید که به شما بازی های فکری و معمایی را ارائه میکنند و شما با مراجعه به آنها میتوانید خود و دوستانتان را به چالش و سرگرمی دعوت کنید؛ یکی از این مکان ها کوئست یا  Quest بوده که بازی های جذاب و غیر قابل پیشبینی را به افراد ارائه میکند و مناسب اشخاص بالای 16 سال میباشد که میتوانند خود را وارد دنیایی از سر نخ ها و معماهای پیچیده و جذاب سرگرم کننده، کنند.

آدرس کوئست استانبول: Osmanağa Mahallesi Kalfaoğlu Sokak Günay Apt. No:17 D:2, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

پارک مینیاتورک استانبول

یکی از مکان های پرطرفدار در بین مسافران تور استانبول قطعا پارک مینیاتورک استانبول بوده، جایی که شما میتوانید سازه ها و ماکت های از جاذبه های گردشگری و معروف استانبول را در مدت زمان کمتر و به صورت یکجا دیده و همینطور که از هنر و ظرافت انجام شده در ساخت این ماکت ها لذت ببرید. این پارک از سال 2003 در قسمت شمالی شاخ طلایی استانبول فعال بوده  دارای قسمت های مختلفی همچون بخش پارک به استخر که دارای تفریحات آبی اختصاصی در خود است و بخش دیگری که دارای یک فضای سرسبز وسیعی است که در خود ماکت های سازه ها و جاهای دیدنی این شهر را در خود جای داده است. در این پارک میتوانید 60 ماکت از جاذبه های مختلف دیدنی استانبول را مشاهده کنید که از مهمترین آنها میتوان به ماکت مسجد ایاصوفیه و برج گالاتا اشاره کرد.

آدرس پارک مینیاتورک استانبول: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

ساعات بازدید: همه روزه 9:00 الی 22:00

موزه مادام توسو استانبول

موزه های مادام توسو از معروف ترین موزه های جهان است که اگر به هنر و موزه گردی علاقه داشته باشید به احتمال بسیار زیاد با این موزه آشنا هستید، مجموعه موزه های مادام توسو که در کشورهای مختلف جهان شعبه دارد نخستین شعبه خود را در سال 1835 میلادی و در لندن افتتاح کرده و در خود عروسک های مومی بسیاری را که توسط هنرمندی فرانسوی ساخته شده است جای داده؛ طراحی صورت هر یک از این عروسک ها برگرفته شده از چهره اشخاص معروف و مطرح بوده و هدف این موضوع نیز به تصویر کشیدن چهره اشخاص معروف بوده است.

این موزه اوایل در شهرهای همچون لاس وگاس، دهلی، آمستردام دارای شعبه بود و تا جایی محبوبیت آن پیشرفت که حالا در شهرهای مهم جهان میتوانید موزه های مادام توسو را پیدا کنید؛ نکته جالب در رابطه با موزه مادام توسو استانبول این است که یکی از چهره برجسته این موزه متعلق به شاعر پرآوازه و مشهور ایرانی یعنی مولانا است.

آدرس موزه مادام توسو: Hüseyinağa, Grand Pera AVM, İstiklal Cd. no: 56/58, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

ساعات بازدید: 11:00 الی 21:00

موزه دیدنی استانبول

موزه مادام توسو استانبول

در آخر

در این مطلب سعی کردیم تا چند تا از دیدنی ترین مکان های استانبول را به شما معرفی کنیم؛ بعد از بازدید از این مکان ها میتوانید با مراجعه به ادامه این مقاله از دیگر جاهای دیدنی که برای بازدید شما آماده کرده‌ایم سفر خود را مهیج تر کنید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید