استانبول سلام
0

بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخوران و وگان ها

بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخوران و وگان ها
بازدید 58

بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخوران و وگان ها

ترکیه یکی از کشورهای پر طرفدار در نزدیکی ایران بوده که مسافران و گردشگران بسیاری برای دیدن مکان های گردشگری و جذاب آن و چشیدن طعم غذاهای فوق العاده این کشور به آن سفر میکنند.

طعم و تنوع غذاهای این کشور بسیار متنوع و جذاب بوده که بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که به استانبول و دیگر شهر های این کشور سفر کرده‌اند مسحور و شیفته غذاهای ترکی شده‌اند.

موضوعی که وجود دارد این است که بیشتر غذاهای ترکی مواد اصلی و تشکیل دهنده‌شان گوشت، مرغ و ماهی بوده که با هنر بسیار آشپزان ترکز طعمی فوق العاده و متفاوتی را از آنچه قبلا امتحان کرده‌اید را برایتان سرو میکنند.

پیشنهاد میکنیم تا حتما در سفرتان به استانبول ترکیه غذاهای مانند لاحماجون و اسکندر کباب را که از غذاهای معروف این کشور میباشد را امتحان کنید.

اما با این حال سوالی که برای افراد بسیاری ممکن است پیش بیاید این است که غذاهای ترکی که گیاهخوران میتوانند امتحان کنند چیست؟

از آنجایی که مواد تشکیل دهنده و مواد اولیه به کار رفته در غذاهای ترکی متنوع و بسیار است تقریبا هر کسی با هر سلیقه‌ای میتواند از غذاهای ترکی لذت ببرد و گزینه های بسیاری برای انتخاب در پیش روی خود خواهد داشت.

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری استانبول سلام قرار است تا به معرفی چندتا از غذاهای گیاهی در ترکیه پرداخته و اگر که گیاهخوار هستید پیشنهاد میکنیم تا حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید تا از میان غذاهای موجود گزینه های مورد علاقه خود را پیدا کنید.

دلمه غذای آشنا برای ایرانی ها

یکی از آشنا ترین غذاها برای ما ایرانی ها قطعا دلمه میباشد که در رستوران های ترکیه نیز میتوانید آن را پیدا کنید، در واقع دلمه نه تنها در ترکیه بلکه یکی از غذاهای معروف در خاورمیانه است که میتوانید در کشور های ایران، هند و کشور های عربی آن را در منوی رستوران ها مشاهده کنید.

طرز تهیه دلمه در ترکیه به شکلی خاص بوده که حتی نوع پیچیدن آن نیز متفاوت میباشد. معمولا برای پخت دلمه در ایران دلمه را با پر کردن برگ انگور و یا دیگر صیفی جاتی همچون گوجه بادمجان و… که به وسیله موادی مانند لپه، گوشت، سبزیجات و… پر میشود تهیه شده که در ترکیه نیز به همین روش و همراه با ادویه های مخصوص ترکی پخته میشوند. در منوی رستوران های ترکیه میتوانید انواع دلمه های مختلف را که نوع وگان و مخصوص گیاهخواران نیز وجود دارد را پیدا و میل کنید.

غذاهای گیاهی ترکی

گزلمه غذای خوش عطر ترکی

گزلمه غذای خوش عطر ترکی

یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ترکیه که مناسب برای گیاهخوران است، گزلمه بوده که بسیار سالم و خوشمزه است البته بدون گوشت که میتوان به عنوان میان وعده، دسر و یا غذای اصلی میل کرد.

گزلمه نوعی نان است که درون آن همراه با اسفناج یا سیب زمینی و ادویه های مخصوص ترکی پخته میشود و دارای عطری بی نظیر و وسوسه انگیز است.

اگر که گیاهخوار نیستید میتوانید این غذا را همراه با لبنیاتی همچون پنیر نیز میل کرده و لذت ببرید.

گفتنی است گزلمه را هم در رستوران ها و هم در بین دکه های کنار خیابان میتوانید پیدا کنید؛ پیشنهاد میکنیم تا حتما گزلمه را به صورت داغ و تازه امتحان کنید!

چوبان سالاتاسی، سالاد اصیل ترکی

چوبان سالاتاسی در لغت به معنای سالاد چوپان بوده که همانطور که از نامش پیدا است، از غذاهای اصیلی است که چوپان های ترکیه میل میکردند. این سالاد در عین سادگی یکی از خوشمزه ترین ساید های غذا بوده که در وعده های ناهار و شام در کنار غذا سرو میشود. ترکین این سالاد تقریبا شبیه به سالاد شیرازی ایران بوده با این تفاوت که علاوه بر خیار، پیاز و گوجه در آن از لیمو، جعفری، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون و ادویه های خاص و معطر ترکی نیز استفاده میشود.

در برخی از رستوران های ترکیه این سالاد همراه با پنیر فتا سرو میشود که در صورت تمایل میتوانید درخواست حذف آن را داشته باشید؛ البته اگر که رژیم شما اجازه میدهد پیشنهاد میکنیم تا حتما آ« را امتحان کنید.

شاک شوکا، غذای محلی ترکی

شاک شوکا را کمتر میتوان در رستوران های ترکیه پیدا کرد اما اگر که به یک مهمانی در ترکیه دعوت شدید و نام غذاهای مورد علاقه تان را پرسیدند حتما نام این غذا را ببرید.

شاک شوکا ترکیبی است از گوجه، بادمجان و سیب زمینی که همراه با دستوری خاص در کنار یکدیگر طبخ شده و یکی از بهترین غذاهای گیاهی ترکیه محسوب میشود. سرو این غذا همراه با نان بوده و طبق عقیده بسیاری از افراد استفاده از مقدار زیادی لیمو ترش میتواند طعم آن را چند برابر بهتر کند.

بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخوران و وگان ها

شاک شوکا، غذای محلی ترکی

بورک، مشهور ترین غذای ترکیه

یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه که تقریبا همه افراد با آن آشنا هستند بورک بوده که شباهت بسیاری به سمبوسه ایرانی دارد، البته که این دو غذا تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

معمولا بورک به عنوان میان وعده و یا بخشی از غذای اصلی سرو میشود و لقمه های کوچکی هستند که همراه با مواد مخصوص پر و سپس سرخ میشوند، معمولا بورک ها از مرغ، ماهی، میگو، گوشت گاو و گوسفند تهیه میشود که برای همه افراد با هر سلیقه رضایت بخش و جذاب شناخته میشوند.

البته برای گیاهخواران نیز گزینه های مختلفی وجود داشته که میتوانند امتحان کنند، برای مثال بورک بادمجان و بورک اسفناج از معروف ترین بورک های ترکیه بوده و همچنین اگر که وگان نباشید میتوانید بورک تخم مرغ و پنیر فتا را نیز امتحان کنید.

در آخر

در این مقاله 5 تا از بهترین غذاهای گیاهی ترکیه را به شما معرفی کردیم که در منوی اغلب رستوران های ترکیه میتوانید پیدا و امتحان کنید؛ پس اگر که وگان و یا گیاهخوار هستید میتوانید با امتحان کردن این غذاهای جذاب ترکی، بدون از بین بردن رژیم گیاهخواری خود، طعم و مزه غذاهای جذاب و اصیل ترکی را بچشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید