استانبول سلام
2

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول
بازدید 42

بهترین زمان سفر به استانبول

 استانبول به عنوان پایتخت گردشگری کشور ترکیه مورد توجه مسافران و گردشگران بسیاری قرار گرفته است که سالانه به قصد تفریح و تجارت به این شهر دیدنی سفر میکنند.

استانبول با دارا بودن مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیار در بین مسافران و گردشگران در جهان محبوب شده و تبدیل به یکی از مقاصد مورد علاقه مسافران شده است. با این وجود نکته ای که پیش از سفر به استانبول باید در نظر داشته باشید انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول است که با توجه به هدفتان از سفر میتوانند متفاوت باشد.

برای مثال اگر که برای تفریح و گردش قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است تا در زمانی به این شهر سفر کنید که خلوت تر از دیگر فصول سال بوده و آب و هوای خوبی را داشته باشد؛ در مقابل نیز اگر قصد خرید را دارید بهتر است تا زمانی به استانبول سفر کنید که اجناس و مغازه ها از قیمت مناسب تری برخوردار باشند تا بتوانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر اجناس بیشتری را خریداری کنید.

در این مقاله از مجله گردشگری آنلاین استانبول سلام قصد داریم تا به بررسی اهداف مختلفی که اشخاص برای سفر به استانبول خواهند داشت پرداخته تا اطلاعات مناسبی را از بهترین زمان سفر به استانبول

در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی بهترین زمان سفر به استانبول بپردازیم می بایست پیش از هر چیز هدف خود را از سفر به استانبول مشخص کنید، برای مثال اگر که در زمستان به استانبول سفر کرده‌اید تا از دیدنی های این شهر بازدید کنید باید بدانید که قیمت ها در این فصل از سال ارزان نخواهند بود و این فصل چندان مناسب کسانی که به دنبال خرید هستند، نیست.

در ادامه همراه استانبول سلام باشید تا با بهترین زمان سفر به استانبول آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای بازدید از جشنواره ها

بهترین زمان سفر به استانبول برای گردش چه زمانی است؟

فصل بهار در همه جایی دنیا از بهترین فصل ها برای سفر بوده که طبیعت در زیباترین شکل خود قرار دارد، از سمتی فصل پاییز آب و هوایی خنک همراه با منظره های تماشایی داشته که شرایط مناسب جهت گشت و گذار در استانبول را فراهم میکند، پس اگر که قصد گشت و گذار در استانبول را دارید بهترین زمان برای سفر به استانبول برای شما فصل پاییز و بهار است؛ همچنین در این فصول تعداد گردشگران در این شهر کمتر از همیشه بوده و شما میتوانید به راحتی و بدون تجربه شلوغی و ترافیک از جاذبه های دیدنی این شهر دیدن کنید.

بیشتر گردشگران و مسافران در اینکه فصل بهار  و ماه آوریل بهترین فصل سفر به استانبول است اتفاق نظر دارند، همچنین که میتوانید در برنامه های تفریحی و فستیوال های که در فصل بهار برگزار میشوند شرکت کنید، با این حال اگر که تور استانبول خود را تا به الان تهیه نکرده‌اید، پیشنهاد میکنیم تا سفر خود را به فصل پاییز موکول کنید تا زیبایی های این شهر را در این فصل از سال ببینید.

اگر که در فصل های پاییز و بهار به استانبول سفر کردید پیشنهاد میکنیم تا برای داشتن تجربه‌ای بهتر و به یاد ماندنی تر در ساعات اولیه روز و یا غروب خورشید به دیدن شهر بروید. چنانچه فصل تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب کرده‌اید باید در نظر داشته باشید که در این فصل از سال آب و هوایی این شهر گرم بوده و میتواند برای بعضی از افراد آزار دهنده باشد.

نکته دیگری که هنگام سفر به استانبول باید در نظر داشته باشید این است که ساعات کاری مراکز مختلف در استانبول نظیر آکواریوم فلوریا استانبول، مسجد ایاصوفیه و دیگر جاذبه های دیدنی استانبول با یکدیگر بوده که پیشنهاد میکنیم تا قبل از گشت و گذار در استانبول از ساعات کاری آنها اطمینان حاصل فرمایید.

همچنین میتوانید از فستیوال های مختلف و رویدادهای جذاب دیدن کنید، در ادامه به معرفی بعضی از این فستیوال های که در فصل های پاییز و بهار تشکیل میشوند خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای بازدید از جشنواره ها

– فستیوال مولانا و درویش های چرخان: معروف ترین جشنواره استانبول بزرگداشت حضرت مولانا شاعر مشهور ایرانی است که هر سال در روز های 10 تا 17 ماه دسامبر برگزار در شهر قونیه برگزار میشود، با اینکه قونیه 8 ساعت با استانبول فاصله دارد اما طی این مسیر برای بازدید از این جشنواره زیبا قطعا می‌ارزد.

– جشنواره گل لاله: از آن جایی که شهر استانبول مرکز پرورش  گل لاله است، در اردیبهشت ماه میتوانید در پارک های معروف استانبول نظیر پارک امیرگان از این جشنواره دیدن کنید.

– فستیوال جاز استانبول: فستیوال جاز استانبول اوایل ژوئیه هر سال برگزار میشود که در این جشنواره به اجرای موسیقی های فولکلور، جاز، بلوز و دیگر موسیقی های مشهور و محبوب  توسط موزیسن های پرطرفدار و مشهور دنیا پرداخته میشود.

– فستیوال هیدیرلس: این فستیوال جشنواره‌ای است که مردم ترکیه در اواخر ماه می به مناسبت فصل بهار جشن میگیرند.

– جشنواره دوسالانه استانبول: از سال 1987 تا به امروز بنیاد فرهنگ و هنر استانبول جشنواره‌ای را در هر دو سال یکبار جشنواره‌ای از هنر مدرن را در استانبول برگزار  میکند، هدف این جشنواره نیز به وجود آوردن فضایی مناسب برای هنرمندان بوده تا با فرهنگ و هنر های مختلف خود به استقبال مخاطبان خود بروند. زمان برگزاری این جشنواره نیز از اواسط سپتامبر آغاز شده و تا اواسط نوامبر ادامه دارد.

– جشن رنگ استانبول: از هیجان انگیزترین فستیوال های استانبول فستیوال رنگ ها بوده که تاریخ آن به طور دقیق قبل از مراسم مشخص میشود.

– فستیوال موسیقی استانبول: یکی از فستیوال های مهیج که در استانبول برگزار میشود جشنواره موسیقی بوده که تاریخ آن از 21 خرداد تا 9 تیر میباشد.

بهترین زمان سفر به استانبول برای بازدید از تنگه بسفر چه زمانی است؟

اگه بسفر یا bosphorus از دیدنی ترین مکان های استانبول بوده که رابطی مابین قسمت های اروپایی و آسیایی این شهر دیدنی است، جالب است بدانید که تنگه بسفر تنها شهر اوراسیایی در دنیا بوده که بازدید از آن به تمام مسافران تور استانبول پیشنهاد میشود.

بهترین زمان بازدید از تنگه بسفر در ماه سپتامبر بوده چرا که این فرصت را دارید تا از سه گونه مختلف و زیبای دیدن کنید؛ این دلفین های که در منطقه اورسیایی ترکیه زندگی میکنند از سه گونه دلفین های عادی، دلفین های شاهزاده بندری و  bottle nose  هستند، اگر که قصد دیدن از دلفین ها را دارید بهتر است تا برنامه ریزی خود را جوری انجام دهید که آب هوای منطقه مساعد باشد چرا که در غیر این صورت امکان دارد که بادزدید کنندگان اجازه بازدید از منطقه را به علت نامساعد بودن شرایط جوی ندهند.

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا در روز های زمستانی و در صورت مهیا بودن شرایط برای شما در ساعات آغازین روز و هنگام طلوع خورشید بوده که میتوانید شاهد صحنه زیبایی از رقص دلفین ها در شروع یک روز به یاد ماندنی در سفرتان باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول برای بازدید از تنگه بسفر چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید چه فصلی است؟

یکی از جذابیت های سفر خرید کردن و گرفتن سوغاتی های مختلف و جذاب است، اما بعضی از افراد یکی از دلایل اصلی سفرشان به استانبول خرید کردن است، پس اگر که شما هم برای خرید قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است تا زمانی را برای سفرتان انتخاب کنید که بتوانید خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنید؛ از ان جایی در استانبول گستردگی بالایی در انتخاب وجود دارد، افراد برای خرید به این شهر عازم میشوند.

برای داشتن خریدی مقرون به صرفه در قدم اول باید به دنبال زمانی باشید که کمترین میزان توریست در شهر وجود داشته باشد، چرا که با بالا بودن جمعیت گردشگران و بالا رفتن تقاضا شاهد افزایش قیمت اجناس خواهید بود؛ بهترین زمانی که میتوانید بهترین تخفیف ها و آف ها را در استانبول پیدا کنید هفته اول آگوست بوده که بهترین زمان خرید از حراجی های تابستانه به شمار میرود. اواسط دسامبر و اوایل ماه ژانویه نیز زمان اوج حراج های زمستانه بوده که میتوانید از آن نیز برای خرید اقتصادی بهره ببرید.

از طرفی نیز میتوانید در آخر فصل های مختلف از تخفیفات 30 تا 70 درصدی فروشگاه استفاده کرده و اگر که قصد دارید تا در پاییز به استانبول سفر کنید، فرصت این را خواهید داشت که از حراجی بازار بزرگ استانبول بهره ببرید. زمان حراج های تابستانه استانبول از اوایل تیر ماه تا اواخر مرداد ماه ادامه دار هستند.

به عنوان نکته آخر برای داشتن خریدی اقتصادی، پیشنهاد میشود تا خرید خود را به زمان های اول صبح یا ساعات پایانی و آخر روز موکول کنید چرا که اغلب فروشندگان مشتریان اول وقت را به فال نیک میگیرند و تخفیفات خوبی میتوانید از ایشان کسب کنید. زمان های اعیاد مختلف و مناسبت های همچون سال نو، عید فطر، روز ولنتاین و.. نیز میتواند زمان خوبی برای استفاده از تخفیفات فروشگاه ها باشد.

ارزانترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

بهترین زمان از سال که میتوانید سفری ارزان را به استانبول داشته باشید از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر و همچنین اوایل ژانویه تا اواسط مارس بوده که از زمان های خلوت استانبول محسوب میشوند که میتوانید حتی در ژانویه و فوریه از کاهش قیمت های هتل ها و اقامتگاه های مختلف نیز استفاده کنید.

خلوت ترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟

تابستان از شلوغ ترین زمان های است که میتوانید از استانبول دیدن کنید، در واقع ماه های فوریه و ژانویه از شلوغ ترین ماه های سال برای بازدید از استانبول بوده، اما اردیبهشت ماه از زمان های است که استانبول خلوت تر بوده و میتوانید از آرامش آن بهره ببرید. با این حال برای بازدید از جاهای مختلف باید با روزهای شلوغ هفته نیز آشنا باشید، برای مثال روز جمعه شلوغ ترین روز هفته بوده و به همین خاطر توصیه میکنیم تا اگر که قصد بازدید از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی را دارید برنامه خود را برای روزهای شنبه و پنجشنبه موکول کرده تا تجربه‌ای بهتر را داشته باشید.

در اخر

مجله آنلاین گردشگری استانبول سلام راهنمای گردشگری شما در استانبول بوده که تقریبا هر آنچیزی را که برای داشتن سفری به یاد ماندنی و جذاب به استانبول نیاز خواهید داشت را برای شما گرد هم آورده تا تجربه سفری متفاوت و لذت بخش را به خود و همسفران خود هدیه دهید، برای آشنایی بیشتر و بهتر با این شهر توریستی پیشنهاد میکنیم تا همراه استانبول سلام برای اطلاعات به روز و جذاب از این شهر زیبایی توریستی بمانید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. حسینی گفت:

    تابستان از شلوغ ترین زمان های است که میتوانید از استانبول دیدن کنید