استانبول سلام
1

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول
بازدید 86

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

بدون شک شهر استانبول از محبوب ترین شهر های ترکیه در بین گردشگران و مسافران به شمار میرود؛ این شهر توریستی از جاذبه ها دیدنی بسیاری برخوردار بوده که مطمئنا با یکبار سفر به آن شاید نتوانید از تمامی آنها دیدن کنید.

از جاذبه های طبیعی تا بنا های تاریخی و امکانات تفریحی مدرن و متعدد در گوشه و کنار این شهر وجود داشته که هر کسی را با هر سلیقه‌ای میتواند در طول سفر سرگرم کند.

در این مقاله از مجله آنلاین گردشگری استانبول سلام قصد داریم تا چند تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول را به شما معرفی کرده و به بررسی آنها بپردازیم تا هنگام سفر به استانبول لیستی جذاب از جاهای دیدنی استانبول را در اختیار داشته باشید.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول که کلان شهری در کشور ترکیه محسوب میشود، مجموعا از 39 شهرستان یا منطقه شهری تشکیل شده که تمام آنها در دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده‌اند که هر کدام از این قسمت ها برای خود دارای جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیاری هستند؛ برای داشتن یک برنامه ریزی حسابی استانبول گردی در ادامه این لیست همراه ما باشید تا با جذاب ترین جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول بوده که در گذشته مرکز مدیریت حکومتی شهر، دادگاه عثمانی، محلی برای اقامت و زندگی سلاطین و حرمسرا بوده و دومین کاخ عثمانی ها در استانبول می‌باشد.

این کاخ  به مدت 4 قرت اقامتگاه سلاطین عثمانی بوده و در عمر خود 25 سلطان عثمانی را به خود دیده است؛ میتوان به این صورت گفت که از زمان سلطان محمد دوم تا سلطان عبدالمکلک، تمام سلاطین در بین این دو سلطان در این کاخ زندگی کرده‌اند. هر کدام از سلطان ها در زمان سلطنت خود اقدام به تغییر معماری بخش و قسمت های از کاخ میکردند و یا برخی از اوقات نیز تغییرات به علت آتش سوزی یا زلزله صورت میگرفت. در سال 1924 این کاخ به دستور اتاتورک به موزه تغییر کاربری داد و تبدیل به یکی از دیدنی ترین جاهای استانبول بوده که میتوانید از نمایشگاه ها و سالن های متعدد آن که به وسیله وسایل زینتی و مبلمان عتیقه تزیین شده‌اند دیدن کنید.

ساعات بازدید: همه روزه به غیر از سه شنبه ها 9:00 الی 17:00

آدرس: منطقه سلطان احمد در فاتیح استانبول

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول  

کاخ دولما باغچه از دیگر جاهای دیدنی در استانبول بوده که یکی از قدیمی ترین کاخ های استانبول به شمار میرود که به دستور سلطان عبدالمجید یکم که سی و یکمین پادشاه عثمانی بوده است، ساخته شده است؛ گفتنی است که لقبی که این کاخ برای خود دارد بزرگترین و زیباترین کاخ استانبول بود که همین موضوع باعث میشود تا حتما در سفر خود به استانبول از آن دیدن کنید. این کاخ با داشتن مساحتی  برابر با 45 هزار متر مربع بزرگترین کاخ ترکیه بوده و در ساخت تزیینات آن طلا و کریستال به وفور دیده میشود و البته سبک طراحی اروپایی آن که چهره‌ای جذاب تر را به آن بخشیده است.

این کاخ اغلب به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار میگرفته و دارای کاربری سیاسی بوده؛ کاخ دولما باغچه دارای 3 طبقه، همراه با 285 اتاق، 6 حمام ترکی، 68 سرویس بهداشتی و 46 سالن بوده که میتوان عناصر معماری عثمانی و همچنین خانه های سنتی ترکیه‌ای را در آن مشاهده کرد.

ساعات بازدید: هر روزه 9:00 الی 19:00

آدرس: منطقه بشیکتاش، محله ویشنه زاده، خیابان دولما باغچه

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

 در فاصله 3 ال 5 دقیقه‌ای از موزه ایاصوفیه میتوانید خود را به آب انبار باسیلیکا استانبول که یکی از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است برسانید، این آب انبار که نامش در لغت به معنای آب انباری فرو رفته در دل زمین است یکی از بنا های با عظمت استانبول به شمار میرود که میتوانید از آب انبار های باستانی زیر زمین این شهر که بسیار باشکوه هستند دیدن کنید، وظیفه این آب انبار ها در گذشته تامین آب ساکنان شهر استانبو بوده که بزرگترین آن، آب انبار باسیلیکا با قدمتی 1500 ساله است؛ البته باید گفت که این آب انبار نخست سرداب یک کلیسا بوده که با بازنگری در قرن ششم و طراحی آن، به تامین آب مورد نیاز کاخ ها و ساختمان های مهم شهر قسطنطنیه تغییر کاربری داد. اداره آب ابنا باسیلیکا استانبول در حال حاضر به عهده سازمان فرهنگی شهرداری استانبول بوده و یکی از زیباترین موزه های این شهر به شمار میرود.

ساعات بازدید: 9:00 الی 17:30

آدرس: منطقه فاتیح، در فاصله 150 متری از موزه ایاصوفیه

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

این برج که یکی از جاذبه های دیدنی شهر استانبول است دارای سرگذشت جالب و عجیبی است که در دامه به آن خواهیم پرداخت؛ این برج در ابتدا برای دیده بانی کشتی های دشمن و آگاهی از حضور آنها در تنگه بسفروس مورد استفاده قرار میگرفته و در گام بعد تبدیل به یکی از مناطق برای شناسایی آتش سوزی در شهر شده است.

به علت بازسازیی و تخریب های که این برج سربلند از آنها بیرون آمده، به عنوان نمادی از استقامت و بلند شدن بعد از نابودی شناخته میشود.

جالب است بدانید که این بنای زیبای سنگی به دست مردم شهر جنوای ایتالیا ساخته شده است و در منطقه تلاقی شمال ناجیه شاخ طلایی و خلیج بسفروس قرار گرفته است.

آدرس: منطقه بی اغلو، محله برکت زاده

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی

این بازار که به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده در جهان شناخته میشود با نام های همچون گرند بازار استانبول و بویوک چارشی شناخته میشود و دارای تاریخی پر فراز و نشیب در گوشه کنار های خود است. این بازار با داشتن وسعتی به اندازه 110 هزار متر مربع در خود بیش از 3600 مغازه را جای داده و 65 کوچه و خیابان از شهر استانبول را از آن خود کرده است. همین موضوع باعث شده تا لقب بزرگترین بازار استانبول را برای خود داشته باشد.

ساعات بازدید: 9:00 الی 17:30

آدرس: منطقه فاتیح، محله بیازیت

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

آکواریوم دبی از دیگر جاذبه های دیدنی شهر استانبول بوده که با نام آکواریوم فلوریا نیز شناخته میشود.

با بازدید از این آکواریوم فرصت بازدید از اقیانوس آرام، دریایی سیاه و جنگل های آمازون را خواهید داشت و میتوانید در این مدت از گونه های جانوری مختلف ساکن این مناطق دیدن کنید.

ساخت این آکواریوم در سال 2003 در منطقه اروپایی باکرکوی آغاز و پس از جمع آوری پونه های مختلف جانوری در سال 2011 افتتاح و فعالیت خود را به  عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استانبول آغاز کرد.

نکته جالب در رابطه با این آکواریوم اهمیت به اصالت و فرهنگ مربوط به هر منطقه است که میتوانید در طراحی و دیزاین بخش مربوطه آن را مشاهده کنید. در واقع نه تنها از موجودات زیر آب این مناطق دیدن خواهید کرد بلکه با فرهنگ، تاریخ، سنت، معماری، تمدن و دیگر زوایایی آن سرزمین آشنا خواهید شد.

آدرس: بخش اروپایی استانبول، منطقه باکرکوی، محله یشیل کوی، نزدیک به ساحل فلوریا

سخن پایانی

از اینکه تا انتها این مقاله همراه ما بودید از شما ممنونیم اما باید بگوییم که این لیست ادامه دارد و در قسمت بعد قرار است تا با دیگر جاذبه های گردشگری شهر استانبول آشنا شوید، همچنین پیشنهاد میکنیم برای بازدید از مناطق دیدنی استانبول برای راحتی خود و همراهنتان اقدام به اجاره ماشین در استانبول کرده تا کیفیت سفر خود را افزایش داده و در زمان صرفه جویی کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. آکواریوم استانبول فوق العاده است